onsdag 1. desember 2010

En 1. desember gave fra meg til deg....



Endelig er det 1. desember dere!  

Dette vil jeg feire med å gi dere oppskrift på noen helt fantastisk gode pepperkakemuffins! Dette er julemuffins som har slått an hos de fleste nære og kjære vi har hatt på besøk. Det er et fint alternativ til pepperkaker..(som man kan bli litt lei av når slutten av desember nærmer seg.) Og så smaker de himmelsk!

Ha en rikt velsigna 1. dag i denne koselige måneden!!!



Slik gjør du:

1. Sett ovnen på 200 grader.

2.
Rør smør og sukker porøst.
Tilsett egg, ett og ett om gangen.
Bland sammen alle tørre ingredienser og rør dem inn.
Bland i kremfløten.

3. Bland tyttebærene i røren med en 1 ss hvetemel.

4. Hell røren i formene. stek i ca 15 min på 200 grader. Kjenn med en pinne at de er gjennomstekte.
La avkjøle.

Glasur:
125 g philadelphiaost.
50 g romtemperert smør
2 dl melis



Pynt med frossne tyttebær. Og dryss over litt melis om ønsket.
Server.

KOS DEG!:)







store smil *****************Eldrid**************

7 kommentarer:

  1. vilka fina bilder och så gott det ser ut!!
    de måste jag prova nästa gång jag bakar :)

    tusen tusen tack för alla fina hälsningar
    du lämnar hos mig.

    kram
    anna-malin

    SvarSlett
  2. åhr, de så helt fantastiske ut!!! så flink du er til å få det til å se så delikat ut!
    kult tips under her med bark og hyssing rundt lys!!
    god natt
    klem Kristina

    SvarSlett
  3. hei!
    For å lage link:
    legg til gadget i utformingen, velg bilde, last opp bildet fra min give-away. legg til linken fra min give-away, ferdi!
    hva var nå mail adr di igjen?
    ville jo sende deg bildet av den lampa jeg malte;)
    klem manuela

    SvarSlett
  4. De muffinsene så skikkelig gode ut=)!!

    Tror jeg må prøve den oppskriften, takk for supert tips;)

    SvarSlett
  5. Wow this is pure eyes and mouth candies ....... I really adore your blog. Always waiting for the next post. Have you already been skiing? Our skiing season on the Alps (Monte Rosa- Alagna) just started last weekend. Ciao . LOOKING FORWARD THE NEXT EYE CANDY

    SvarSlett
  6. Fina fina Eldrid, Ditt inlägg är så sinnligt vackert även om det ger kaloripåslag bara av att se det! Du är en temperaturhöjare och Dina kommentarer likaså!

    P & L

    Agneta

    Ps. Santa Claus has the right idea. Visit people once a year.......Victor Borge, Ds.

    SvarSlett
  7. Må bare si at jeg har laget dette i dag=) takk for at du har delt oppskriften=)))

    SvarSlett