mandag 4. oktober 2010

makeover....




Jeg satt i min sofa med te koppen i hånda og tenkte på belysningen her hjemme hos oss. Den er ikke helt som jeg skulle ønske. 
Før jeg viste ordet av det sto jeg med to gamle IKEA lamper som jeg hadde pakket bort, en saks og noen gamle blondegardiner, og på mindre enn 20 min hadde tanken gått fra hodet og inn i huset. Og vips hadde vi en brukbar løsning. Jeg er ikke glad i "blendende" belysning, men liker mer det lune og koselige. Noe jeg oppnådde ganske så bra bare med å kle om lampene som allerede var her da vi kom:) 

Det gjelder å kunne være kreativ med det man har i bland. Om man klarer det kan man spare mye penger, og få ekstra glede over å ha et personlig preg på leiligheten...



varmeste hilsninger


eldrid

3 kommentarer:

  1. Så kreativt!! Den blei jo super fin.
    Håper du har en herlig kveld.
    Klem Marie :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar:) Tror nok ditt bestikkinnlegg satte i gang tankeprosessen, det bare tok litt tid;) Tusen takk! Du er til stor inspirasjon:) I dag har jeg prøvd meg på bilder i samme gata som bildet du har øverst i høyre kolonne, moro:) Håper det er greit jeg viser noen av de i bloggen, skal selvfølgelig fortelle hvor jeg hentet inspirasjonen:) Rart hvor annerledes de ble, enda jeg fikk ideen fra dine bilder.

    Og takk for lyslenketipset, hadde faktisk tenkt å prøve det, men da jeg skulle henge opp gardinene(som ikke har vært oppe i sommer) løsnet gardinfestet... Så jeg får teste det senere:P

    SvarSlett
  3. Sweet, både lampa, og alt da andre i dei tidlegare innlegga. Lika askeladdentenkdensane dine, du får til so mykje bra av det andre ikkje ein gong ser idet dei går forbi.

    Veit ikkje om eg har sagt det før, men eg likar, nei elskar! bloggen din, og gler meg til å kome på besøk i eventyrheimen deka! ;)
    Gler meg og til du kjem på besøk til meg! Saknar deg slik <3

    Og forresten så har eg ikkje mobil no, må kjøpe meg ny. Blir nok ikkje lenge til, klare meg ikkje lenge uten :P

    SvarSlett